Czym jest Instagram?
Instagram jest aplikacją oraz portalem internetowym, na którym jego użytkownicy dzielą się swoimi zdjęciami. Instagram został założony w 2010 roku przez Kevina Systroma oraz Marka Kriegera. Użytkownicy Instagrama to mieszanka osób prywatnych jak i celebrytów – każdy z nich może dzielić się tam swoim życiem, a większość osób traktuje Instagram jako swój fotograficzny pamiętnik.
Na co dzień Instagrama odwiedza około 500 milionów osób – liczba ta jest niewyobrażalnie duża, a ilość osób korzystających z tej platformy stale się zwiększa. Tak duże grono użytkowników daje wiele możliwości dla firm – promocja swojego biznesu na Instagramie to genialny pomysł dla tych małych jak i dużych przedsiębiorstw. Pokaźne liczby aktywnych użytkowników dają gwarancję uzyskania odbiorców.
Jakie działania należy podejmować na Instagramie firmowym?
Za chwilę poznasz elementy mające kluczowy wpływ na rozwój Twojego profilu na Instagramie. Zapoznaj się z nimi i jeśli jesteś już aktywnym użytkownikiem Instagrama, zastanów się, które z tych punktów zgadzają się ze sposobem w jaki Ty prowadzisz swój profil na Instagramie.
- Tekst – opis pod dodanym zdjęciem nie powinien być długi, odbiorca widząc zbyt rozbudowaną treść, może czuć się przytłoczony i nie zdecyduje się na jej przeczytanie. Informacje przekazane pod zdjęciem mogą być na przykład: sprzedażowe, informacyjne, wizerunkowe, edukacyjne, rozrywkowe – ta kwestia zależna jest od prowadzonej przez Ciebie działalności i formy, w jakiej chcesz reklamować swoją firmę.
- Hasztagi ### – hasztagi są to słowa poprzedzone symbolem #, które odpowiadają za zwiększenie zasięgów przekazywanej na Instagramie treści. Hasztagi najczęściej dopasowywane są do wrzucanej treści; na przykład do tego artykułu można by było dodać takie hasztagi jak #instagram #jakdziałać #prowadzenieinstagrama #artykułnabloga – są to tylko cztery przykłady z wielu możliwych, przy ich tworzeniu ogranicza nas tak naprawdę tylko wyobraźnia. Do szybszego tworzenia hasztagów możesz wykorzystać jeden z wielu dostępnych generatorów hasztagów w intrenecie – wystarczy wpisać tam słowa kluczowe, a generator zajmuje się dopasowaniem właściwych hasztagów – później tylko je kopiujesz i Twoja praca jest skończona.
- Grafiki – w przypadku prowadzenia firmowego Instagrama nie jest zalecane wrzucanie na niego surowych zdjęć. Interesujące grafiki znacznie poprawią wygląd wizualny Twojego Instagrama – postaw na jednolitość kolorystyczną, jednolitość czcionki, pamiętaj o umieszczaniu na grafikach logo. Zatrudnienie profesjonalnej firmy pozwoli Ci na zmniejszenie ilości swoich obowiązków, a grafiki na pewno będą wyglądały profesjonalnie.
- Film – optymalny czas trwania filmu publikowanego na Instagramie to 30-60 sekund – dzięki tej długości odbiorca nie zdąży się rozproszyć. W skład filmu reklamowego powinno wchodzić intro, profesja, zakres usług, zalety firmy, kontakt do firmy, hasło reklamowe oraz outro. Użyte do filmiku materiały mogą być połączeniem prywatnych zdjęć z gotowymi stockami, które można wykupić bądź znaleźć za darmo w internecie.
Postaw na systematyczne dodawanie postów na swojego Instagrama – mogą to być posty wrzucane dwa razy w tygodniu, trzy, a nawet codziennie! Oczywiście ilość postów znacznie zwiększa koszt, z którym będziesz musiał się zmierzyć.
Ile kosztuje prowadzenie Instagrama?
Na polskim rynku dostępnych jest wiele firm zajmujących się prowadzeniem Instagrama, a ich ceny, zakładając pakiet 10 postów, wahają się pomiędzy 400 zł do nawet 2500 zł.
Dlaczego ceny prowadzenia firmowego Instagrama są tak różnorodne?
Czynnikiem wpływającym na taką różnorodność cen prowadzenia firmowego Instagrama jest opcja reklam płatnych (niektóre firmy zajmują się tworzeniem contentu oraz reklam płatnych). Podczas omawiania warunków współpracy określana jest dana kwota na nadzorowanie i ustawienia kampanii reklamowej, która odpowiada za jak najlepsze dotarcie do odbiorców.
Podsumowanie kosztów prowadzenia firmowego Instagrama!
Na cenę prowadzenia firmowego Instagrama ma wpływ wiele czynników – ciężko jest szacunkowo określić jego średni koszt. Wszystko zależy od Twoich wymagań i budżetu reklamowego – jeśli stawiasz jednak na samo budowanie contentu, to ceny mogą Cię pozytywnie zaskoczyć!
Kreatywne Social Media oferują Wam pakiet Facebook&Instagram w cenie 499 złotych netto miesięczne! Nasza firma działa z zamiarem dotarcia do każdego z Was, dostosowaliśmy swoją ofertę do Waszych potrzeb tak, aby każdy z naszych klientów mógł pozwolić sobie na współpracę z nami!