ZUWI DEKORACJE to polski producent dekoracji świątecznych. Firma prowadzi sprzedaż ozdób świątecznych dla klientów indywidualnych oraz sprzedaż hurtową – produkty wysyłane są również za granicę.
Producent Ozdób Świątecznych
(case study)
W styczniu 2022, firma Zuwi Dekoracje zgłosiła się do Creative Agency i powierzyła nam prowadzenie swojego fanpage’a na facebooku.
Ze względu na specyfikę produktów, którymi zajmuje się firma Zuwi (są to produkty, które zyskują popularność w sezonach okołoświątecznych), naszym zadaniem było utrzymanie ciekawego przekazu na stronie/fanpage’u przez cały rok.
CEL WSPÓŁPRACY
Dzięki szczegółowej rozmowie telefonicznej Klienta z przypisanym mu Opiekunem, mieliśmy możliwość zapoznania się z wszelkimi wymaganiami oraz potrzebami firmy Zuwi Dekoracje. Ustaliliśmy, że głównym celem współpracy ma być utrzymanie spójności wizualnej na stronie oraz regularna publikacja postów, które miałyby zainteresować potencjalnych klientów – również poza sezonem świątecznym.
Klient wybrał pakiet FACEBOOK, który obejmuje 10 postów, 10 grafik oraz 1 film reklamowy miesięcznie. Jednak na dalszym etapie współpracy, w ramach promocji, pakiet został wzbogacony o 2 dodatkowe posty.
DZIAŁANIA
Po przeprowadzeniu rozmowy telefonicznej oraz uzgodnieniu wszelkich szczegółów współpracy, informacje przekazywane zostały przypisanemu copywriterowi. To właśnie on był odpowiedzialny za tworzenie postów.
Współpraca przebiegała kilkuetapowo i każdym miesiącu wyglądała następująco:
- Copywriter przygotowywał tematykę postów oraz hasła, które znajdą się na grafikach.
- Tematyka została wysłana do klienta, w celu zatwierdzenia.
- Zatwierdzona tematyka to dla nas zielone światło, aby rozpocząć tworzenie postów, grafik oraz filmu.
- Gotowa projekty zostały wysłane do klienta.
- Na tym etapie, klient miał okazję wszystko zweryfikować i poprosić o ewentualne poprawki (zmianę grafik, wprowadzenie zmian w treści itp.)
- Po zatwierdzeniu wszystkich materiałów przeszliśmy do publikacji!
Publikacja postów była dokładnie zaplanowana oraz ustalona z klientem. Zachowanie regularności publikacji postów miało bardzo duże znaczenie – to właśnie ona wpływa na większą widoczność naszych postów i lepsze pozycjonowanie ich przez algorytm facebooka.
Posty wizerunkowe
W przypadku Zuwi Dekoracje, posty wizerunkowe stanowią główny punkt naszych działań. To właśnie one budują dobry wizerunek firmy i utrzymują zasięg na stronie. Przedstawianie działalności w dobrym świetle oraz wspominanie o jej atutach, to skuteczny sposób, aby zainteresować potencjalnego klienta.
Tutaj mamy kilka przykładów postów wizerunkowych:
Posty ofertowe
Biorąc pod uwagę specyfikę firmy Zuwi Dekoracje, zyskuje ona najwięcej klientów w okresach okołoświątecznych. Z tego powodu, jest to najlepszy czas na wprowadzenie większej ilości postów ofertowych.
Posty ofertowe to takie, które mają dokładniej zapoznać odbiorcę z usługami/produktami oferowanymi przez daną firmę. W przypadku Zuwi, zawsze promujemy produkty, które najlepiej sprawdzą się na daną okazję. Przed Bożym Narodzeniem będą to przede wszystkim sztuczne choinki, a przed Wielkanocą główny nacisk stawiamy na stroiki.
Poniżej znajduje się kilka przykładów postów ofertowych:
Posty świąteczne
Bądźmy na bieżąco i zadbajmy również o kontakt z naszymi odbiorcami. Posty świąteczne idealnie się do tego nadają. Jest to urozmaicenie, które buduje poczucie bliskości z widownią – w końcu, życzenie drugiej osobie wesołych i zdrowych Świąt jest bardzo miłe w odbiorze. Nie muszą być to tylko duże święta, takie jak Boże Narodzenie, czy Wielkanoc. Świetnie sprawdzą się również specjalne dni, takie jak np. Pierwszy Dzień Wiosny!
Poniżej kilka przykładów postów świątecznych:
Film reklamowy
Raz w miesiącu, na profilu Zuwi Dekoracje pojawia się również film reklamowy. Film jest formą urozmaicenia, sposobem na zainteresowanie potencjalnych klientów oraz krótkiego przedstawienia czym zajmuje się firma.
PODSUMOWANIE
Zuwi Dekoracje współpracuje z nami już od pół roku. W tym czasie ich profil na facebooku znacznie się rozwinął. Dzięki spójności estetycznej, którą wprowadziliśmy za pośrednictwem grafik, profil firmy jest bardzo przyjemny w odbiorze i wygląda profesjonalnie.
Posty publikowane są regularnie, 2 razy w tygodniu, co pozwala algorytmowi facebooka odpowiednio je pozycjonować.
Regularne prowadzenie fanpage’a na facebooku jest bardzo istotne również z innych względów. Dzięki niemu, firma staje się wiarygodna w oczach potencjalnego odbiorcy i widnieje, jako dowód, że firma stale funkcjonuje i rozwija się.
Świadczyć o tym mogą pozytywne opinie, których Zuwi Dekoracje nie brakuje: