Prowadzenie facebook branża dziecięca

Woodlook to polski producent łóżek i mebli dla Dzieci. Firma od lat stawia na oryginalność produkowanych mebli i kładzie duży nacisk na bezpieczeństwo. Charakterystyczną zaletą mebli produkowanych przez firmę Woodlook jest to, że meble malowane są bezpieczną dla dzieci farbą zabawkarską. Łóżeczka produkowane przez firmę są absolutnie niepowtarzalne i od lat wywołują uśmiechy u najmłodszych.

Producent mebli dziecięcych

(case study)

Witajcie! Dzisiaj po raz kolejny przychodzimy do Was z case study, czyli z analizą przypadku, na podstawie jednego z naszych klientów. Mamy nadzieję, że dzięki analizie i przeglądowi tego typu, poznacie nas jeszcze lepiej! Chcemy przybliżyć Wam techniki naszej pracy i cały przebieg współpracy z naszymi klientami!

Jedną z takich firm jest właśnie Woodlook – firma, która produkuje łóżeczka drewniane, domki dla dzieci i sprzedaje je w swoim sklepie internetowym. Co ciekawe, są to autorskie produkty, a każde z łóżeczek jest przez firmę ręcznie malowane farbami zabawkarskimi, które są bezpieczne dla dzieci! W swojej ofercie mają: łóżeczka domki naturalne, kolorowe, łóżeczka klasyczne, biurka oraz meble! Każdy z tych produktów jest stworzony w stylu skandynawskim z materiałów najwyższej jakości!

Początek współpracy – prowadzenie fanpage

Nasza współpraca rozpoczęła się już stosunkowo dawno, bo 9 marca 2021 roku! Właścicielka Woodlook wybrała naszą opcję Facebook, która zawiera 10 postów na Facebooka (publikowanych co miesiąc) oraz jeden filmik reklamowy. Pakiet ten uległ jednak zmianie na etapie dalszej współpracy, gdy w ramach promocji został wzbogacony o dwa dodatkowe posty w ciągu miesiąca.

Standardowo, tak jak w przypadku każdego z naszych klientów, zaczęliśmy od rozmowy wstępnej, w której Klientka pokrótce opowiedziała nam czym zajmuje się firma, przedstawiła swoje wymagania co do postów (zająć się każdym modelem łóżeczka z osobna) oraz co do filmiku wizerunkowego. W tym przypadku nasza graficzka dostała wolną rękę jeśli chodzi o kolorystykę grafik. Zdecydowała się postawić na dwa kolory: biały i niebieski, które odpowiadają kolorystyce logo firmy.

prowadzenie firmowego facebooka dzieci

Pierwsze działania na firmowym facebook`u

Proces tworzenia postów nasz copywriter rozpoczął od zapoznania się z wytycznymi i zdobycia wiedzy o ofercie i działalności firmy Woodlook – przeanalizowaliśmy stronę www oraz zapoznaliśmy się szczegółowo z produktami oferowanymi przez naszego Klienta. W przypadku tej firmy istotne było dostosowanie języka, w taki sposób, by promować produkt z perspektywy dziecka, w celu zachęcenia każdego z rodziców do zakupu produktów.

Proces przygotowywania postów copywriter rozpoczął od stworzenia wytycznych, które następnie zostały przesłane do klientki. Po ich wstępnym zaakceptowaniu zlecenie otrzymała nasza graficzka. Wówczas copywriter przystąpił do stworzenia opisów, które wraz ze stworzonymi grafikami, zostały przesłane ponownie do klientki. To był jej czas, by przejrzeć naszą pracę, wprowadzić drobne poprawki i ostatecznie zaakceptować posty. 

Publikacja wszystkich postów również leżała po naszej stronie, więc opublikowaliśmy pierwsze wpisy, które na Facebooku ukazały się regularnie, czyli średnio co 3 dni. Taki proces działania pozwala na bycie w stałym kontakcie z klientami oraz na regularne aktualizacje produktów! Z tego względu właśnie stawiamy na taki rodzaj współpracy. Warto zaznaczyć w tym momencie, iż każdego miesiąca tworzymy posty z wyprzedzeniem, co umożliwia naszym klientom kontrolę nad naszą pracą oraz pozwala na spokojne wprowadzanie poprawek lub całkowitą zmianę postów. 

Po publikacji pierwszych kilku postów pojawił się również pierwszy filmik reklamowy. Filmik miał być wizerunkowy, przedstawiał kilka łóżeczek dostępnych na stronie, Kitchen Helper, biurko oraz huśtawki, czyli wszystko co dostępne na stronie internetowej firmy. Nasz montażysta skorzystał ze zdjęć dostępnych właśnie na stronie i stworzył pierwszy filmik. 

Posty, które pojawiły się na profilu Woodlook przez cały okres naszej współpracy można podzielić na trzy kategorie:

Posty wizerunkowe

Czyli posty, które mają przedstawić użytkownikom Facebooka firmę, przybliżyć ich działalność oraz charakterystykę. Nie jest to jednak główny punkt naszych działań, jedynie niewielki procent (1-2 posty w ciągu miesiąca). Powstają, by wzbudzić zainteresowanie wśród obserwatorów i przedstawić firmę w dobrym świetle.

prowadzenie fanpage meble

Posty ofertowe

Czyli posty, które promują produkty dostępne w sklepie. Tego typu postów w firmie Woodlook używamy najczęściej. Stale realizujemy początkową prośbę klientki, więc poświęcamy każdy post konkretnemu typowi łóżeczka, biurka lub huśtawki.

Posty świąteczne/ święta nietypowe

Posty świąteczne lub korzystanie ze świąt nietypowych to sprytny sposób stosowany przez naszego copywritera, by w niebanalny i ciekawy sposób przedstawić ofertę firmy Woodlook.

Głosowania

Kolejnym innowacyjnym sposobem, z którego regularnie korzystają nasi copywriterzy jest tak zwane ‘głosowanie emoji’. Jest to interesująca propozycja połączenia opisu wraz z grafiką, której celem jest zaangażowanie odbiorców do komunikacji i współtworzenia profilu firmy.

facebook dla branży meblarskiej

Efekty pracy

Warto zaznaczyć, że przez minione miesiące zarówno z grafik, jak i z filmików stworzyliśmy spójny feed, który przyciąga oko obserwatorów i świadczy o dokładności i profesjonalizmie firmy Woodlook.

Co warto podkreślić, przez cały okres współpracy jesteśmy z klientką w stałym kontakcie. Nasz zespół złożony z graficzki, montażysty i copywritera każdego dnia dokłada wszelkich starań, by tworzyć kreatywne treści oraz odpowiedzieć na wszystkie pytania i rozwiać wątpliwości klientki. Dzięki takiemu działaniu, jesteśmy w stanie informować użytkowników Facebooka o najnowszych promocjach i nowych produktach. 

W przeciągu 15 miesięcy stworzyliśmy ponad 150 grafik i 15 filmików reklamowych, które zostały opublikowane na fanpage’u Woodlook. Dzięki naszej pomocy firma rozwinęła swój marketing i jest wciąż obecna w social mediach! Na nasz sukces miało wpływ kilka czynników: 

  • regularna publikacja kreatywnych postów, które przyciągają oko atrakcyjnymi grafikami; 
  • stała współpraca z klientką, która na bieżąco dosyła materiały, by stale aktualizować treści dostępne na fanpage`u firmy; 
  • jednolitość wizualna, za którą odpowiada już wcześniej wspomniany spójny feed, który jednocześnie ułatwia użytkownikom odbiór treści; 
  • dowód społeczny i zaufanie klientów, czyli stała obecność w social mediach. Jeśli klient jest zainteresowany produktem danej firmy wchodzi na jej Facebooka. Wówczas, w tym przypadku zauważa, że firma Woodlook jest stale obecna w sieci, co sprawia, że taki klient ma pewność, że firma wciąż istnieje i stale produkuje swoje towary.
  • został wzmocniony wizerunek marki. Jak się domyślamy, na rynku firm produkujących produkty podobne do tych z firmy Woodlook może być kilka. Z naszą pomocą firma zyskała szacunek i rozpoznawalność wśród odbiorców.

Co Wy myślicie o naszej współpracy z marką Woodlook? Jakie macie przemyślenia dotyczące naszej pracy? Zapraszamy do kontaktu! Z wielką chęcią odpowiemy na wszystkie Twoje pytania i rozwiejemy każdą wątpliwość! Jesteśmy tu dla Ciebie!