Czy płatne promowanie postów się opłaca?

Prowadzenie social mediów stało się nieodłącznym elementem promowania naszego biznesu. Obecnie ciężko jest sobie wyobrazić poważną firmę, która nie posiada facebooka, instagrama, czy strony internetowej. Jednak prowadzenie social mediów często wiąże się również ze stresem. Dlaczego nikt nie widzi naszych postów? Dlaczego mamy tak mało polubień? Dlaczego tak ciężko zbudować zasięg?

Tutaj na pomoc pojawia się płatne promowanie postów. Jednak czy to się opłaca? O tym będziemy dzisiaj mówić.

Czym jest płatne promowanie postów?

Płatne promowanie to forma reklamy, dzięki której nasze posty stają się widoczne dla większej ilości użytkowników co finalnie może przyłożyć się do uzyskania większej ilości interakcji, polubień, czy potencjalnych klientów. Jest to dobry sposób na zwalczenie algorytmów, które z różnych powodów mogą ukrywać nasze treści i ucinać nasze zasięgi.

Jakie są sposoby promowania postów na facebooku?

Promuj Post

Jest to najłatwiejszy ze sposobów. Z pewnością każdy z nas choć raz spotkał się z wyskakującym powiadomieniem o treści promuj swój post. Powiadomienie to pojawia się zwykle w przypadku postów, które same w sobie zyskały większą popularność na naszym profilu. Dzieje się tak, ponieważ wedle facebooka, post który zdobył większą popularność najlepiej nadaje się do dalszej promocji – najprawdopodobniej jego treść wyróżnia się na tyle, że może zainteresować więcej osób. 

Posty promowane za pośrednictwem tej opcji są wybijane przez algorytm i trafiają do większej ilości odbiorców. Należy jednak pamiętać, że promowanie postów poprzez wspomniany wcześniej przycisk “promuj post” to bardzo uproszczona procedura reklamowa, która daję nam tylko część możliwości reklamowych FB. Oczywiście nie sugerujemy, że ten sposób jest całkowicie zły. Wszystko ma swoje zastosowanie. Jeżeli Twoim celem jest poszerzenie zasięgu swoich postów i trafianie do konkretnej grupy docelowej w danej lokalizacji, konkretnej płci czy konkretnej grupy wiekowej, sposób ten będzie wystarczający. Jeżeli natomiast chciałbym skorzystać z bardziej zaawansowanych technik reklamowych takich jak np. remarketign czy grupy “podobnych do…” (lookalike) koniecznie będziesz potrzebował menedżera reklam Facebooka (Facebook Ads). Ponadto należy pamiętać, że nie wszystkie cele reklamowe są dostępne w opcji “promuj”. 

 

Facebook Ads

Tę opcję uznać można za najbardziej profesjonalny sposób promowania postów (a właściwie ustawiania płatnych kampanii reklamowych). Pozwala ona na dotarcie do ściśle wyselekcjonowanej grupy odbiorców, na której nam najbardziej zależy. Treść i grafika, którą użyjemy do stworzenia płatnej kampanii, powinny być przemyślane i dostosowane do swojego przeznaczenia – dzięki czemu unikniemy wszelkich błędów, które mogłyby “nie spodobać” się algorytmom facebooka i zablokować nasze reklamy.

Za pośrednictwem Facebook Ads, wybieramy naszą docelową grupę odbiorców bazując na; lokalizacji, zainteresowaniach, czy wieku. Facebook dogłębnie analizuje swoich użytkowników oraz ich działania, dzięki czemu doskonale wie co mogłoby daną osobę zainteresować – umożliwia to reklamodawcom dotarcie do ściśle stargetowanych grup.

Facebook Ads jest najbardziej zaawansowaną formą promowania postów, która w założeniu przyniesie nam największe korzyści. Należy jednak pamiętać, że to bardziej skomplikowany sposób, więc uruchomienie pierwszej kampanii na pewno zajmie nam więcej czasu niż ustawienie zwykłego posta promowanego. 

Pamiętaj, że treść ma znaczenie!

Niezależnie, czy planujesz skorzystać z płatnego promowania postów, czy też nie – treść ma znaczenie. Dbajmy o to, aby nasze posty były treściwe, możliwe krótkie i posiadały estetyczną oprawę graficzną. W końcu, nie zależy nam na pustych zasięgach, a na realnym zainteresowaniu naszymi usługami. A w tym celu musimy wydać się potencjalnym odbiorcom interesujący. 

Płatne promowanie postów powinno służyć nam, jako pośredni środek do zyskania większej ilości fanów. Usługa ta wyświetli nasze treści większej ilości użytkowników (odpowiednio dobranych), jednak to po naszej stronie leży kwestia, czy owi odbiorcy z nami zostaną. Jakość naszych postów odgrywa tutaj kluczową rolę.

Podsumowanie

Nadszedł czas, aby odpowiedzieć sobie na nasze pytanie; 

Czy płatne promowanie postów się opłaca? Zdecydowanie TAK. 

Niestety, algorytmy facebooka nie zawsze są po naszej stronie i często nie mamy na nie wpływu. Płatne promowanie postów daje nam zatem możliwość realnego rozwiązania tego problemu. Jeśli zależy nam, aby nasze treści były bardziej widoczne, powinniśmy poważnie rozważyć skorzystanie z płatnych funkcji promocji.