prowadzenie facebook foodtruck

Acai Bar to firma prowadząca foodtrucka, skupiająca się na naturalnych produktach i zdrowym odżywianiu. Acaibar regularnie bierze udział w rozmaitych wydarzeniach, festynach czy festiwalach w całej Polsce. Jednym z takich wydarzeń był Open`er w Gdyni. To właśnie na wspomnianych wydarzeniach rozpieszcza ludzi swoją pyszną, zdrową, owocową kuchnią. Zdrowy tryb życia na najważniejszy punkt w strategii marketingowej tej firmy.

Foodtruck ze zdrową żywnością

(case study)

Witajcie! W dniu dzisiejszym chcielibyśmy przedstawić Wam case study (studium przypadku, przedstawienie projektu od podstaw) jednego z naszych klientów. Chcemy, byście poznali naszą pracę od środka, krok po kroku, od momentu, w którym rozpoczęła się nasza współpraca, do dnia dzisiejszego! Mamy nadzieję, że dzięki takiemu artykułowi poznacie nasze życie codzienne i sposób w jaki pracujemy z naszymi klientami!

Firma ‘Acaibar’ dołączyła do nas w kwietniu 2021 roku, czyli już prawie 15 miesięcy temu! Jest to firma prowadząca foodtrucka, która skupia się na zdrowiu oraz naturalnych produktach. W swoim menu mają dwa kultowe produkty – Acai Bowl Traditional oraz Acai Bowl ‘Nutty Style’, a oprócz tego serwują również zdrowe koktajle oraz smoothies, w skład których wchodzą owoce tropikalne, takie jak: gujawa, grawiola, czy acerola.

Jak to się zaczęło?

Nasza współpraca rozpoczęła się od krótkiej rozmowy telefonicznej, w której klientka opowiedziała nam czym zajmuje się firma, jakie są ich produkty, zaznaczyła najważniejsze wytyczne dotyczące postów oraz przedstawiła wymagania dotyczące pierwszego filmiku. W tym przypadku klientka pozostawiła wolną rękę grafikowi w kwestii kolorystyki grafik. Nasza graficzka zainspirowała się poprzednią kolorystyką, jaką był fiolet oraz dodała do niego kolor żółty, by nadać grafikom pewnego rodzaju “ożywienia”.

Warto w tym momencie zaznaczyć, że klientka wybrała nasz najbardziej popularny pakiet – 12 postów na Facebooka + Instagrama oraz jeden filmik reklamowy w miesiącu. Już we wstępnej rozmowie otrzymaliśmy informację, iż 8 postów w miesiącu ma mieć na celu budowanie świadomości społeczeństwa odnośnie zdrowego odżywiania, zaś pozostałe 4 to posty o tematyce eventowej (pamiętajmy, że przedmiotem zainteresowania jest foodtrack – pojawia się na różnych wydarzeniach, festynach, festiwalach w naszym kraju). Posiadając takie informacje, mogliśmy rozpoczynać pracę.

Tworzenie postów

Proces tworzenia postów copywriter zaczął od ponownego zapoznania się z wytycznymi, ofertą klientki oraz wstępnego researchu na temat zdrowego odżywiania. Co więcej, musieliśmy się również zastanowić nad formą postów. Co tak naprawdę trafi do odbiorców oraz co pomoże ludziom rozpocząć swoją przygodę ze zdrowym odżywianiem? To były dwa główne pytania, na które musieliśmy sobie odpowiedzieć przed podjęciem działań. 

Warto zaznaczyć, że każdy nasz proces tworzenia postów rozpoczynamy od stworzenia tematyki materiałów, którą przesyłamy naszym klientom. Wówczas następuje wstępna akceptacja lub zmiana, wedle chęci i preferencji klienta. Kolejnym krokiem jest skontaktowanie się z grafikiem, który to na podstawie wytycznych stworzonych przez copywritera tworzy grafiki, będące zgodne z tematyką postów oraz profesją klienta. Jak możemy zauważyć, w ciągu minionych miesięcy grafik stawiał na kolorowe grafiki przedstawiające produkty sprzedawane przez firmę oraz podkreślał rangę samych owoców, które każdy z nas powinien wprowadzić do swojej diety. 

Następnym krokiem było przesłanie klientce gotowych już projektów postów. Jeżeli w projektach cokolwiek nie przypadło do gustu naszej klientce, nakładaliśmy poprawki zgodne z jej wytycznymi. W tym momencie należy podkreślić, iż właśnie w ten sposób przebiega nasza każda comiesięczna współpraca z naszymi klientami. Dzięki temu mamy czas na ewentualne poprawki, chroniąc tym samym naszych klientów przed opóźnieniami w publikacji. 

Publikacje w social mediach

Pierwsze nasze wpisy promowały event odbywający się wówczas na warszawskiej Białołęce – promowały produkty, z których słynie firma Acaibar oraz przestawiały użytkownikom Facebooka informacje na temat egzotycznych owoców.

prowadzenie-firmowego-facebooka-foodtruck
prowadzenie fanpage foodtruck

Film reklamowy

Po kilku początkowych postach pojawił się również pierwszy filmik reklamowy – zazwyczaj wykonujemy dla klientów filmy ogólno-wizerunkowe. Tak też było tym razem. Filmik powstał we współpracy naszego copywritera wraz z naszym montażystą. Przedstawił on ogólne założenia firmy oraz najbardziej popularne produkty, które można zakupić w foodtrucku Acaibar. Nasz montażysta postawił na ujęcia, które przedstawiły foodtruck i firmę takimi, jakie są w rzeczywistości – w tym przypadku klientka przesłała nam swoje materiały, które poprzeplataliśmy z naszymi ujęciami. Film jasno podkreślał, iż zdrowe odżywianie jest “na czasie”, oraz że warto przestawić się na taki tryb życia. 

Kolejne posty

Kolejne posty, które pojawiały się na fanpage firmy miały na celu edukację odbiorców w zakresie zdrowego odżywiania, wyjaśnienie dlaczego jest ono tak ważne oraz przedstawienie  co należy robić, by dobrze się odżywiać i by osiągnąć najwyższy poziom zdrowia. Ważne było dla nas również podkreślenie najwyższej jakości oraz świeżości produktów, których używa firma podczas przygotowywania posiłków dla swoich klientów.

prowadzenie firmowej strony na facebook foodtruck

Posty świąteczne i ciekawostki

Kolejną innowacją wprowadzoną przez naszego copywritera na profilu firmy ‘Acaibar’ było wstawienie ciekawostek oraz skorzystanie ze świąt powszechnych (Dzień Ojca, Nowy Rok, Święta Bożego Narodzenia) oraz z tak zwanych świąt nietypowych. Mało kto pamięta o tych świętach, a tymczasem wprowadzają niezwykle ciekawy klimat na fanpage i urozmaicają tematykę (Dzień Soku, Dzień Zdrowia, Dzień Śniegu).

Poniżej kilka przykładów:

social media dla foodtrucka

Jesteśmy w stałym kontakcie z Klientką co sprawia, że na bieżąco jesteśmy w stanie odpowiadać na jej potrzeby. Oczywiście kontakt prowadzony jest za pośrednictwem Opiekuna Strona, który koordynuję pracę na fanpage i odpowiada za kontakt z klientem.

PODSUMOWANIE

Podsumowując, współpraca z firmą Acaibar przebiega bardzo płynnie. Przez ostatnie 15 miesięcy odpowiadaliśmy na jej potrzeby i dostosowaliśmy formę postów do użytkowników Facebooka oraz Instagrama. W przeciągu wszystkich miesięcy naszej współpracy, stworzyliśmy dla tej firmy blisko 200 opisów oraz 200 grafik na platformy facebook i instagram. Stworzyliśmy również 15 filmików reklamowych, których celem jest urozmaicenie przekazu i wprowadzenie ruchu na FP klientki! 

Z naszą pomocą firma rozwinęła swój marketing i jest stale obecna w social mediach. Na sukces firmy wpływa kilka konkretnych czynników. Po pierwsze, systematyczna publikacja treści na profilu. W ciągu tygodnia na fanpage marki pojawiają się średnio trzy posty, co pozytywnie wpływało na algorytmy facebooka. Drugą kwestią jest jednolitość wizualna firmy, czyli w prostych słowach, jednolita kolorystyka i współgrający ze sobą feed. Jednolitość grafik, wpływa na przyjemny i zdecydowanie łatwiejszy odbiór postów przez użytkowników social mediów. Ponadto buduje świadomość marki u odbiorców. Trzecim czynnikiem jest budowanie dowodu społecznego i zaufania klientów do firmy. Odbiorca, który wchodzi na Facebooka lub Instagrama marki Acaibar wie, że firma stale funkcjonuje i to funkcjonuje profesjonalnie. Czwarta i jednocześnie ostatnia kwestia odnosi się do wzmocnienia wizerunku marki w internecie. 

Każdy z nas w dzisiejszych czasach korzysta z social mediów, z tego względu warto postawić na żywy marketing każdej z firm. Firma, która jest dostępna w świecie internetu zyskuje większy szacunek odbiorców, a jednocześnie jest dla nich zdecydowanie bardziej dostępna!

Opinia klienta o współpracy z naszą agencją:

prowadzenie instagram foodtruck

Co ty uważasz o naszej współpracy z firmą Acaibar? Masz do nas pytania? Z chęcią rozwiejemy Twoje wątpliwości! Zapraszamy do kontaktu! Jesteśmy dla Was dostępni!