Posty edukacyjne
Posty edukacyjne stanowią bardzo ważny element firmowej komunikacji na social mediach. Ich zadaniem jest budowanie wizerunku firmy i stawianie jej w roli Specjalisty w swojej branży. Jak wiadomo nie każdy post musi sprzedawać, wręcz przeciwnie, jeżeli pokażemy, że jesteśmy autorytetem w swojej dziedzinie klienci sami zaczną się pojawiać.
Co mogą zawierać posty edukacyjne? Krótkie instrukcje, które krok po kroku wytłumaczą różnego rodzaju procesy, opisy nowych przepisów, interpretacje prawne nowych ustaw, posty typu „zrób to sam”, które umożliwią odbiorcom np. upiec pyszne ciasto. Jednym zdaniem może to być wszystko, co niesie za sobą wartość edukacyjną, która może przydać się naszym odbiorcom w przyszłych działaniach.
Kilka przykładów:
Prowadzisz kawiarnie? Opublikuj post opisujący jak krok po kroku zrobić latte.
Prowadzisz serwis telefonów? Opublikuj post omawiający rodzaje szkła hartowanego.
Prowadzisz agencje reklamową? Opublikuj post na temat tego jak powinien wyglądać post edukacyjne. 😊 I tak dalej…