Prowadzenie firmowego Fanpage na Facebook – Ile to kosztuje?

Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego właściwie marketing firmy jest nieodzowną jej częścią? I nie chodzi tu o marketing wielkich firm, których reklamy widzimy w telewizji (bo tu odpowiedź jest oczywista), ale tych mniejszych, które działają głównie poprzez social media?

Otóż, wiedzieliście iż użytkowników facebooka obecnie możemy już liczyć około 3 miliardów? Ogromna liczba. Biorąc pod uwagę fakt, iż Polskę obecnie zamieszkuje około 40 milionów, stanowimy zaledwie mały procent wszystkich użytkowników. Ale to i tak są miliony ludzi! Miliony ludzi, dla których możesz promować swoje produkty oraz ludzi, którzy są Twoimi potencjalnymi kupcami. Musisz tylko wiedzieć jak do nich przemówić!

I w tym momencie wspaniałym narzędziem jest Facebook. To jest to od czego musisz zacząć. Nie znasz się na całym świecie Internetu? To żaden problem! Obecnie, rynek jest obfity w całą masę agencji reklamowych, które pomogą rozwinąć Twoje social media.

Jak standardowo wygląda taka usługa?

Oto kilka punktów, które przedstawią Ci pokrótce jak działają agencje social media:

  1. Teksty – hasła nie koniecznie muszą być dziełem sztuki – najważniejsze jest jednak to, by były dość proste i chwytliwe. Sam tekst posta nie może być, ani za krótki, ani za długi! Powinien mieć około 100 znaków – od 40 do około 150! Pamiętaj jednak, że długość posta najlepiej dostosować do bieżącej tematyki, gdyż rodzajów postów jest kilka! Możemy je podzielić na: informacyjne, sprzedażowe, wizerunkowe, edukacyjne oraz ofertowe! Warto, byś korzystał raz na jakiś czas z każdego z nich – wówczas Twój fanpage zyska na różnorodności i będzie bardziej atrakcyjny dla potencjalnych odbiorców!
  2. Grafiki – to one pełnią tu niezwykle kluczową rolę. Grafika musi przyciągać, przykuwać uwagę, zachęcać do przeczytania całego wpisu. Nieatrakcyjne dla oczu grafiki zostają szybko pomijane, przez co szanse na przeczytanie tekstu lub zyskanie odbiorców staje się niemożliwe. Zadbaj, więc, by nie były to zwykłe i proste zdjęcia! Nasza firma stawia przede wszystkim na autentyczność, więc grafiki, które tworzymy dla naszych klientów są efektem nie tylko naszej pracy, ale również efektem współpracy z klientem! To właśnie oni przekazują nam aktualne zdjęcia produktów lub firmy. Wówczas nasi profesjonalni graficy, zaczynają pracę nad efektem finalnym. Warto jednak w tym momencie zwrócić uwagę na spójność. Obowiązkowo, każda z grafik powinna zachowywać pewną jednolitość na poziomie czcionki, kolorystyki i logo. 
  3. Filmik – jest to pewna forma Twojej własnej reklamy. Trwa on od 40 sekund do minuty, przez co Twoi odbiorcy są w stanie zobaczyć więcej, w krótszym czasie. Nie muszą wówczas czekać na kolejne posty, tylko pokrótce poznać Twoją działalność lub konkretny produkt. Dodatkowym jego plusem, jest to, że właściwie w ciągu jego trwania odbiorca nie musi zbyt wiele czytać, co jest zwyczajnie wygodną opcją.  Każdy filmik składa się z niezbędnych dla tego gatunku elementów – intro, profesja, zakres usług, zalety firmy, kontakt do firmy, hasło reklamowe i outro. W intro i outro znajdują się kontakty do firmy danego klienta oraz logo. Warto zaznaczyć, że filmiki na każdy miesiąc znacznie różnią się od siebie – jedynie intro i outro pozostają niezmienne, by tak jak w przypadku grafik, zachować poczucie spójności.

Prowadzenie firmowego fanpage na facebook – koszt

Wygląda to wspaniale, prawda? Ale przejdźmy do konkretów, które zapewne właśnie teraz Ciebie najbardziej interesują – ile to kosztuje? Otóż koszt prowadzenia facebooka, to kwoty od 400 do tysięcy złotych miesięcznie. Od czego to zależy? Jakie czynniki wpływają na koszt prowadzenia firmowego facebooka? Czynników składających się na to jest kilka. 

Pierwszym z nich, jest liczba postów w miesiącu. Tutaj stawiamy na regularność – od postów, co dwa trzy dni, do nawet kilku postów w ciągu jednego dnia; ich ilość wybierasz Ty. 

Następnym czynnikiem jest to, czy firma robi tylko content, czy stawia również na reklamy płatne. Jeśli chodzi o reklamy płatne, w ich cenę wlicza się tworzenie kampanii oraz budżet reklamowy. 

A więc jakie są koszty prowadzenia firmowych social media?

Reasumując, nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to, ile kosztuje prowadzenie facebooka przez firmę marketingową. Wszystko zależy od tego na czym Tobie najbardziej zależy i jak duża jest Twoja firma.  Za stworzenie contentu przez naszą firmę zapłacisz od 399 złotych za pakiet basic do 999 złotych za pakiet premium. Sam możesz zauważyć, że zaczynamy od najniższej półki cenowej, by każdy przedsiębiorca miał szanse profesjonalnie działać w social mediach.