Prowadzenie firmowego fanpage – skąd czerpać pomysły na posty?

Do właściwego prowadzenia fanpage firmowego potrzeba nie tylko umiejętności graficznych oraz copywriterskich, ale również pomysłów na posty. Treści na firmowym fanpage powinny przyciągać uwagę odbiorców, wśród których są potencjalni klienci.  Twoje posty nie mogą być zwykłym laniem wody. Bez konkretnego pomysłu, fanpage będzie bez wyrazu i nie wywoła zainteresowania u użytkowników Facebooka. A więc, skąd czerpać inspirację na posty, aby były ciekawe i skutecznie przyciągały uwagę odbiorców? Nad tym tematem pochylimy się w tym artykule. 

BLOGI TEMATYCZNE

Na początek, weźmy pod lupę blogi tematyczne, które są jednym z najlepszych miejsc, skąd możesz czerpać inspirację. Są to kopalnie wiedzy, dzięki którym, nie tylko znajdziesz pomysły na ciekawe treści, ale również dowiesz się wielu interesujących rzeczy, które mogą Ci się przydać w rozwoju Twojego warsztatu.

Copywriterzy od zawsze czerpali wiedzę od innych, bardziej doświadczonych kolegów z branży. Nie ma nic złego w inspirowaniu się treściami pochodzącymi od innych blogerów, dopóki jest to czysta inspiracja, a  nie ich kradzież. Wystarczy, że wpiszesz w wyszukiwarkę coś związanego z daną branżą, a powinna Ci wyskoczyć cała masa blogów, na których znajdziesz to czego szukasz.

FANPAGE KONKURENCJI

Na drugi ogień weźmy fanpage konkurencji. Warto czytać i analizować posty, które publikują inne osoby z tej samej branży. Dzięki temu masz wgląd w to, co faktycznie przyciąga uwagę odbiorców oraz dowiesz się o czym nie należy pisać. Można to  łatwo zauważyć, ponieważ użytkownicy zostawiają reakcje oraz komentarze pod postami, które przyciągnęły ich uwagę. Mowa tutaj oczywiście o zwyczajnej inspiracji – tak samo jak w przypadku blogów, nie należy kraść kontentu. Szanuj czyjąś pracę, jeśli chcesz, aby inni ludzie szanowali Twoją.

ŻYCIE CODZIENNE

Kolejnym sposobem na szukanie inspiracji do tworzenia postów jest czerpanie ich z życia codziennego. Zacznij zauważać, to co masz wokół siebie i rozglądać się uważnie, a takie spojrzenie na świat ułatwi Ci myślenie nad treścią postów na fanpage. Chodź do kina oglądać filmy i szukaj w nich potencjalnych pomysłów na nawiązanie do nich w swoich postach. Idź do teatru podziwiać spektakle i to, jak tworzone są postacie, a może to przydać się do tworzenia Twojego brand hero. Zwykłe spacery po mieście również są ciekawą opcją, aby zobaczyć jak reklamują się inne firmy w przestrzeni miejskiej. Dodatkowo pójście do księgarni i przeglądanie książek w skupieniu może być inspirujące. Po prostu wykonuj zwykłe codziennie czynności, które robią inni ludzie wokół Ciebie, a zaczniesz zauważać to, czego wcześniej nie dostrzegałeś. W końcu najwięksi artyści także czerpią inspiracje do swoich obrazów z życia codziennego, a copywriter to również artysta. 

Podsumowanie

Przyszedł czas na podsumowanie wszystkiego, co udało się nam tutaj zebrać. Do pisania postów na fanpage potrzebny jest pomysł – dzięki niemu treści są interesujące i przyciągają uwagę odbiorców. Inspirację możesz czerpać ze wszystkiego, od treści na blogach publikujących artykuły z interesującej Cię branży, po życie, które toczy się wokół Ciebie. Pisz tak, aby użytkownicy Facebooka zatrzymywali się, żeby przeczytać Twojego posta. Nie potrzebujesz do tego wiele, wystarczy, że zaczniesz zauważać możliwości, jakie Cię otaczają.