Sprzedaż produktów w social mediach jest w obecnych czasach najpowszechniejszym i najwygodniejszym wyborem – zarówno dla sprzedawców, jak i kupujących. Facebook, jako jeden z największych portali społecznościowych na świecie, również postanowił wyjść naprzeciw tak dużemu zapotrzebowaniu na wirtualną sprzedaż.
Jak sprzedawać na Facebooku? Poznaj MARKETPLACE!
Marketplace jest podstroną Facebooka służącą jako platforma sprzedażowa. Nie wymaga opuszczania strony/aplikacji, dlatego użytkowanie jej jest znacznie wygodniejsze, niż w przypadku innych powszechnych portali aukcyjnych. Marketplace posiada podział na kategorie, które umożliwiają łatwiejsze wyszukiwanie przedmiotów, co z kolei przekłada się na większą ilość udanych transakcji. Należy jednak zaznaczyć, że kanał ten powstał z myślą o sprzedaży bezpośredniej; klient – sprzedawca.
Jak wystawić ogłoszenie na Marketplace?
Wystawianie ogłoszeń na Marketplace jest bardzo intuicyjne, dlatego nikt nie powinien mieć z tym kłopotu. W ogłoszeniu należy dodać:
- zdjęcie przedmiotu/usługi – w miejscach takich jak Marketplace najlepiej sprawdzają się realne zdjęcie, nawet te amatorskie. Wzbudzają one w ludziach większe zaufanie i dodają ogłoszeniu autentyczności.
- opis – powinien być krótki, ale w pełni adekwatny do sprzedawanego przez nas przedmiotu.
- cenę – ludzie często wybierają opcję sortowania cen, dlatego jeśli posiadasz bardzo drogi produkt zalecane jest wystawienie go za 1zł. Nasze ogłoszenie stanie się wtedy łatwiejsze do odnalezienia. Realną cenę uwzględniamy w opisie.
- lokalizację – jeśli nie wykonujemy usługi na miejscu/nie oferujemy odbioru osobistego, warto ustawić lokalizację, która przyniesie nam, jak największe grono odbiorców (np. Warszawa).
- kategorię – należy dodać nasz przedmiot do odpowiedniej kategorii. Dzięki temu będzie on łatwiejszy do wyszukania dla potencjalnych kupujących.
Jak skutecznie zarabiać na Facebooku? Czy warto wybrać Marketplace?
Marketplace nie jest jedyną metodą sprzedaży na Facebooku. Sprzedawać można również za pośrednictwem firmowego fanpage’a, czy nawet osi czasu swojego prywatnego konta. Marketplace daje nam jednak wiele nowych możliwości, których dotychczas byliśmy pozbawieni. Przede wszystkim, zrzesza on miliony użytkowników, którzy w innym wypadku nie zobaczyliby naszego ogłoszenia. Co w rezultacie może przełożyć się na szybszą i skuteczniejszą sprzedaż. Dodatkowo odpowiedni opis produktu, lokalizacja oraz kategoria mogą jeszcze bardziej ten proces przyspieszyć.
Rozwiązanie tylko dla osób prywatnych?
Jak zostało wspomniane wcześniej, Marketplace został stworzony do sprzedaży bezpośredniej między osobami prywatnymi. Wystawianie ogłoszeń z poziomu fanpage’a jest niemożliwe – funkcja ta istnieje tylko dla prywatnych kont. Jednak wielu przedsiębiorców znalazło na to radę. Często wystawiają oni towar II kategorii, końcówki kolekcji, czy też przedmioty z ekspozycji sklepowej. Są to metody, które mogą skutecznie zareklamować ich usługi. Warto jednak pamiętać, że Marketplace uniemożliwia również dodawanie linków, czy odniesień do swojego sklepu online.
Jak zwiększyć swój zasięg?
Jedną z głównych wad Marketplace’a Facebook jest fakt, że ogłoszenia bardzo szybko tracą swój pierwotny zasięg – spowodowane jest to masowym przypływem nowych ogłoszeń. Aby polepszyć pozycjonowanie naszego produktu Facebook wprowadził możliwość odpłatnej promocji. Funkcja ta sprawi, że nasze ogłoszenie będzie stale widoczne na górze strony.
Kolejną kwestią, o której warto pamiętać jest odpowiednia wycena naszego produktu. Ludzie szukają okazji, przedmiotów, które mogą kupić znacznie taniej niż w sklepie internetowym. Większość osób regularnie korzysta z sortowania cen. Mając to na uwadze, ustawienie okazyjnej kwoty może znacząco ułatwić wyszukanie naszego ogłoszenia.
Uważaj na oszustów!
Marketplace jest miejscem, które nie podlega szczegółowej weryfikacji, a ogłoszenia wystawiane są przez osoby prywatne. Co za tym idzie, jest to idealne miejsce dla oszustów. Zawsze miejmy to na uwadze, również przy własnych ogłoszeniach – musimy sprawić, żeby ludzie chcieli nam zaufać. Uwzględnienie realnych zdjęć produktów oraz możliwości płatności za pobraniem (przy odbiorze) może skutecznie zwiększyć naszą wiarygodność.