Co powinna zawierać idealna grafika na firmowego fanpage’a? 

Jeśli już zdecydowałeś się na prowadzenie firmowego fanpage, zapewne doskonale wiesz, że wiąże się to z zaangażowaniem oraz sporą ilością pracy! Facebook jest jedną z najczęściej odwiedzanych witryn na świecie – daje Ci to wiele możliwości rozwoju, promowania oraz trafiania do coraz to szerszej grupy odbiorców.

Najczęściej to właśnie na fanpage klient trafia w pierwszej kolejności, następnie zaś jest to strona internetowa… Zadbaj o to, aby Twoje firmowe social media były wizytówką Twojego biznesu, przyciągały uwagę oraz nie dawały o sobie zapomnieć! Jak do tego dojść? Opcji jest wiele! Dziś postaramy się przekazać Wam kilka ważnych informacji na temat idealnej grafiki na firmowego fanpage’a.

Zacznijmy od kwestii związanych ze spójną i profesjonalną identyfikacją wizualną.

Chodzi nam tutaj o wypracowanie podstawowych elementów, które będą znajdowały się na każdej grafice tj. logo, kolorystyka, taka sama czcionka, powiązane ze sobą układy graficzne. Pamiętaj, że spójność pomoże Twojej firmie zostać zapamiętaną – widząc barwy Coca-Coli zapewne nie zastanawiasz się dłużej niż sekundę, z jaką marką są one związane… taki sam efekt musimy osiągnąć u Ciebie!

Jeśli wiesz jak Twój biznes ma być postrzegany – dostosowuj do tego wszystkie kwestie, przykładowo:

  • przy prowadzeniu żartobliwego, luźnego fanpage użyjesz żywych kolorów, takich jak jaskrawy żółty, różowy, zielony,
  • przy prowadzeniu fanpage’a o poważnej tematyce postawisz na stonowane kolory, takie jak granat, brąz, ciemna zieleń,
  • prowadząc fanpage o tematyce ślubnej zdecydujesz się na jasne kolory, takie jak biel, beż, ecru.

Zadbaj o ciekawe materiały zdjęciowe.

Pamiętaj, że wykorzystane na grafice materiały muszą być wysokiej jakości, a co najważniejsze legalne! Używaj swoich zdjęć lub tych stokowych – pamiętając przy tym, aby zawsze zwracać uwagę na ich pochodzenie oraz warunki licencji, którą otrzymujecie po wykupieniu stoków.

Warto zadbać również o to, aby zdjęcia na grafice były podobnej wielkości – podczas oglądania profilu odbiorca może zwrócić na to uwagę

Zwracaj uwagę na ustaloną czcionkę!

Kolejnym ważnym aspektem jest wybór czcionki  i trzymanie się jej! Nie decyduj się na zabawę w zniekształcanie liter na własną rękę – niestety, ale nie wygląda to dobrze. Twoje grafiki na firmowym fanpage’u powinny mieć taką samą czcionkę, podobne rozmieszczenie tekstu, podobną wielkość i kolor tekstu.

Zadbaj o spójny układ graficzny.

Poukładana, spójna grafika, nawiązująca do poprzednich – sprawi, że Twoja firma zostanie odebrana jako uporządkowana, poważne, rzetelna, logiczna. Spójny kształt i układ elementów graficznych ułatwi Ci również tworzenie grafik – nie będziesz musiał za każdym razem wysilać się i tworzyć nowych propozycji! Zwróć również uwagę na umieszczenie logo, nie przekształcaj go oraz zwróć uwagę na kontrast między nim, a tłem.

Nie staraj się zabłysnąć!

Jeśli będziesz skupiał się tylko na tym, aby Twój profil został zauważony, możesz niestety na tym stracić. Nie komplikuj swojego przekazu – niech treść na grafice będzie krótka, zdjęcie wyraźne, a pozostałe elementy nie męczą oka! Postaw na jakość, czytelność oraz merytoryczność swoich grafik.

Podsumowanie

Prowadzenie fanpage może być skomplikowane, jednak cała ciężka praca oraz zaangażowanie z pewnością przyniosą Wam oczekiwane efekty! Grafika to nieodłączny element większości prowadzonych profili firmowych w social mediach – mamy nadzieję, że po dzisiejszych informacjach będziesz wiedział na co warto zwrócić uwagę podczas ich tworzenia!