Chcesz podwyższyć swoją sprzedaż w Internecie? Postaw na skuteczne narzędzia, które pozwolą Ci na przyciągnięcie nowych klientów i zwiększenie obrotów w sklepie online!
Coraz więcej internautów decyduje się na zakupy w Internecie. Niektórzy z nich robią je nawet każdego dnia. Jeżeli chcesz wyróżnić swój sklep internetowy na tle konkurencji, pamiętaj o tym, że ważna jest nie tylko atrakcyjna cena i profesjonalna obsługa. Również duże znaczenie mają odpowiednie narzędzia, z którymi można łatwiej dotrzeć do potencjalnych klientów i zachęcić ich do dokonania zakupu.
Do dyspozycji jest szeroka gama narzędzi dedykowanych dla sklepów online pozwalających na podniesienie sprzedaży online. Przeanalizowaliśmy różne i wyłoniliśmy 5, które wyróżniają się nie tylko wysoką skutecznością, a przy tym bardzo atrakcyjnymi cenami. Sprawdź naszych faworytów!
Facebook Ads – siła mediów społecznościowych
Z Facebooka korzysta w Polsce aż około 16 milionów osób, a liczba ta stale się zwiększa. To serwis społecznościowy, który umożliwia nie tylko łatwy kontakt ze znajomymi, ale również stanowi skuteczną formę promocji wykorzystującej targetowanie – kierowanie przekazu do precyzyjnie wyznaczonej grupy odbiorców.
Reklama na Facebooku, która zaliczana jest do szerszego grona social media marketingu, może odbywać się na dwa sposoby – poprzez bezpłatne publikowanie informacji na tablicy (fan page), a także poprzez korzystanie z płatnej metody promocji Facebook Ads.
Gdy celem jest uzyskanie większej sprzedaży w sklepie internetowym, warto połączyć siłę tych dwóch metod – efektem będzie znacznie większa liczba klientów wchodzących na stronę sklepu i szybkie podwyższenie zainteresowania ofertą oraz wskaźników sprzedaży.
Jak wygląda?
Reklama Facebook Ads to rodzaj reklamy wizualnej, która prezentowana jest na Facebooku oraz w innych serwisach jak Instagram, Messenger, Audience Network w formie odpowiednio oznakowanych okienek.
Sponsorowane wpisy w ramach Facebook Ads mogą mieć postać statycznych obrazów, ale również filmów czy pokazów slajdów. Są one wyświetlane jako wpisy sponsorowane umieszczone pomiędzy postami innych użytkowników. Dzięki temu są bardzo dobrze widoczne, co przekłada się również na ich skuteczność.
Dużym atutem reklamy na Facebooku jest możliwość dopasowania jej do grupy docelowej pod kątem wieku, lokalizacji czy zainteresowań. Ponadto daje ona możliwość wybrania celów reklamowych, na przykład może być to zwiększenie ruchu, rozpoznawalności marki, zachęcenie do zakupów. Wystarczy tylko określić konkretne parametry podczas przygotowywania kampanii – dzięki temu zaprojektowanie skutecznej reklamy nie jest skomplikowane.
Dlaczego warto? Social media marketing związany jest z wieloma zaletami, które dostrzegają również właściciele sklepów internetowych. Niezależnie od branży, w której działa sklep, założenie jego profilu na Facebooku i wsparcie z użyciem reklamy Facebook Ads pozwala na uzyskanie bardzo dobrych wyników marketingowych – bez konieczności ponoszenia wysokich kosztów.
Najważniejsze zalety reklamy Facebook Ads:
- dostęp do szerokiej gamy odbiorców – to miliony osób, które każdego dnia korzystają z Facebooka, Instagrama, Messengera
- targetowanie – możliwość precyzyjnego dobrania grupy odbiorców, aby zaprezentować reklamę tym, którzy będą najbardziej nią zainteresowani
- duże zasięgi niskim kosztem – dotarcie do szerokiej gamy potencjalnych klientów nie jest związane z wysokimi wydatkami na reklamę
- remarketing – to jedna ze strategii reklamowych, która pozwala na prezentowanie reklamy osobom, które już wcześniej weszły na stronę firmy, dodały produkty do koszyka, ale nie dokończyły zakupów, skorzystały z oferty
- korzystne płatności – możliwość ustalenia budżetu na reklamę z góry
- pomiar skuteczności reklamy – prezentuje, jaka reklama uzyskała najlepsze wyniki, a także ułatwia prowadzenie kolejnych kampanii
Google Ads (AdWords) – linki sponsorowane w wyszukiwarce internetowej
Klienci poszukujący konkretnych produktów albo usług najczęściej korzystają z wyszukiwarki internetowej, aby znaleźć je w sklepach internetowych. Właśnie dla tego każda firma działająca w branży e-commerce powinna pamiętać o reklamie w wyszukiwarce internetowej.
Jako że to Google jest najczęściej wybieranym serwisem do wyszukiwania informacji, warto zdecydować się na narzędzia reklamowe Google Ads, dawniej określane jako Google AdWords. To promocja adresowana dla każdej firmy, która chciałaby zwiększyć ruch na swojej stronie i dzięki temu podwyższyć sprzedaż.
Jak wygląda? Reklama Google Ads polega na wyświetlaniu przekazu reklamowego w oznaczonych okienkach w wyszukiwarce Google. Reklama pojawia się po wpisaniu do wyszukiwarki słów kluczowych, jakie zostały wyznaczone przez reklamodawcę. To powoduje, że jest ona wyświetlana tylko tym osobom, które są zainteresowane daną ofertą.
Przekaz reklamowy może mieć formę treści, ale również może być ona uzupełniona o grafikę. Ma formę linka sponsorowanego – po kliknięciu na taki link odbiorca przenoszony jest na stronę reklamowanej firmy.
Okienka z linkami sponsorowanymi prezentowane są nad wynikami organicznymi w Google, dlatego od razu rzucają się w oczy. Ponadto reklama może być prezentowana w serwisach Google Maps – na mapach Google, w serwisie Zakupy Google. Dodatkowo reklamy Google Ads można zobaczyć w innych miejscach w sieci – na stronach znajdujących się w sieci reklamowej Google.
Razem to nawet 2 miliony różnych serwisów!
Google Ads wykorzystuje model PPC (ang. Pay-per-click), który pozwala na rozliczenia nie za wyświetlanie reklamy, ale kliknięcie w nią. To powoduje, że reklamodawca płaci za nią tylko wtedy, gdy potencjalny klient zdecyduje się na przejście na jego stronę internetową.
Dlaczego warto?
Obecność w wyszukiwarce Google powinna być priorytetem dla każdej firmy – szczególnie wtedy, gdy prowadzi ona sprzedaż internetową. Dzięki reklamie Google Ads można wtedy błyskawicznie zaprezentować przekaz w dobrze widocznym miejscu, aby zachęcić odbiorców do wejścia na stronę internetową.
Najważniejsze zalety reklamy Google Ads:
- precyzyjne dotarcie do odbiorców – reklama kierowana jest do osób, które wpisały do wyszukiwarki internetowej konkretne słowa kluczowe
- bardzo dobra widoczność – okienka reklamowe natychmiast przyciągają uwagę
- różne formy – okienka z treści, grafiką, reklama na mapach, w serwisie Zakupy Google,remarketing
- geograficzne targetowanie – możliwość prezentacji reklamy w określonej lokalizacji
- szybkie rozpoczęcie kampanii – można zacząć ją nawet w ciągu jednego dnia
- korzystne rozliczenia w formie PPC – za kliknięcie, a nie za wyświetlenie reklamy
- efektywna kontrola kosztów – poprzez wyznaczenie maksymalnych wydatków
- szeroka gama narzędzi statystycznych – dla jeszcze skuteczniejszej reklamy
Reklama na Youtube – promocja w największym serwisie wideo
Youtube to najpopularniejszy serwis wideo, na którym można znaleźć mnóstwo materiałów – od klipów muzycznych, przez vlogi, a skończywszy na ciekawych wywiadach. Według statystyk korzysta z niego aż około 71 proc. Polaków.
Serwis Youtube może stać się również narzędziem w promocji firmy – publikowane na nim filmy mogą stanowić skuteczne wsparcie marketingowe dla prowadzenia działalności w praktycznie każdej branży.
Jak wygląda?
Reklama na Youtube może być prowadzona na dwa sposoby: poprzez skorzystanie z systemu reklamowego Google Ads albo poprzez publikowanie własnych filmów na firmowym kanale.
Pierwsza opcja, czyli prezentacja reklam za pomocą Google Ads polega na wyświetlaniu klipów reklamowych na początku albo pomiędzy filmikami innych użytkowników, którzy należą do systemy reklamowego Google. Również reklama może być prezentowana w formie treści albo obrazków obok filmu.
Druga opcja, czyli publikowanie własnych filmów może być dla firmy jedną z form content marketingu, czyli marketingu treści. Może ona publikować wartościowe informacje interesujące potencjalnych klientów, na przykład testy, poradniki, przewodniki, wywiady. Takie filmy mogą być również promowane jako filmy proponowane.
Dlaczego warto?
Reklama w serwisie Youtube umożliwia firmie wykorzystanie potencjału tego popularnego serwisu internetowego i łatwiejsze dotarcie do szerokiej gamy potencjalnych klientów – także na podstawie parametrów demograficznych.
Rozpoczęcie kampanii reklamowej na Youtube to dla sklepu internetowego sposób na zainteresowanie wielu nowych osób – zarówno przez Google Ads, jak i przez własne materiały.
Najważniejsze zalety reklamy na Youtube:
- różne możliwości promocji – za pomocą kampanii linków sponsorowanych Google Ads, a także poprzez publikowanie własnych filmów
- przystępne ceny – reklama Google Ads na Youtube cechuje się atrakcyjną ceną
- opcja targetowania – reklama na Youtube prowadzona przy współpracy z Google Ads pozwala na określenie płci, wieku, statusu rodzicielskiego, by precyzyjnie dotrzeć do wyznaczonej grupy docelowej
- łatwe określenie budżetu – z opcją wskazania maksymalnych kosztów kampanii reklamowej oraz stawki za reklamę
- statystyki reklamy – umożliwiają sprawdzenie skuteczności reklamy i tworzenie jeszcze skuteczniejszych kampanii
GetResponse – program do obsługi e-maili
E-mail marketing, czyli wysyłka wiadomości e-mailowych o treści reklamowej jest nadal uznawana za jedną z najskuteczniejszych form reklamy online. Wyróżnia się bardzo wysokim wskaźnikiem ROI, czyli zwrotu z inwestycji.
Aby prowadzenie reklamy z użyciem e-maili było jeszcze skuteczniejsze, warto wykorzystać do tego celu odpowiednie narzędzia. Jednym z najchętniej wybieranych jest GetResponse, czyli specjalny program stworzony do automatycznej wysyłki maili, który oferuje również pełną gamę
dodatkowych usług marketingowych.
GetResponse ma formę platformy, która oferuje różne narzędzia przeznaczone do prowadzenia e-mail marketingu. Korzystają z niej zarówno mniejsze firmy, jak i duże przedsiębiorstwa. Łatwa obsługa i pełna paleta opcji powodują, że stworzenie atrakcyjnie wyglądającego i skutecznego e-maila reklamowego czy strony landing page wraz z GetResponse jest jeszcze prostsze.
Jak wygląda?
Platforma GetResponse daje swoim użytkownikom dostęp do wielu różnych narzędzi, na przykład są to:
- pakiet e-mail marketingowy umożliwiający bliższe badanie odbiorców kampanii
- narzędzia do budowania oraz zarządzania bazą adresową
- narzędzia do Marketing Automation – automatyzacji marketingu
- kreator landing pages – stron internetowych do pozyskiwania leadów
- autorespondery do automatycznych wiadomości zwrotnych
- promowanie wydarzeń jak webinar
- integracja z innymi serwisami – między innymi Facebook, Instagram, WordPress, Magento, WooCommerce, PrestaShop, Shopify, BigCommerce
Tak szeroka gama różnych opcji powoduje, że firma wykorzystująca narzędzia GetResponse może jeszcze skuteczniej prowadzić reklamę w internecie i odnieść sukces niezależnie od tego, co sprzedaje.
Dlaczego warto?
Dla sklepu internetowego narzędzia GetResponse to duże wsparcie w codziennej działalności. Za jego pomocą można nie tylko prowadzić działania w zakresie e-mail marketingu, ale również szeroką gamę innych działań marketingowych w sieci.
Jako złożona platforma marketingowa GetResponse może być też dopasowany do konkretnych potrzeb klienta – można skorzystać z opcji demo, aby zapoznać się z wszystkimi dostępnymi funkcjonalnościami.
Najważniejsze zalety platformy GetResponse:
- różne narzędzia do wyboru – nie tylko e-mail marketing, ale również kreator landing pages, webinary czy narzędzia do automatyzacji marketingu
- skuteczne dotarcie do klientów – na podstawie konkretnych potrzeb grupy docelowej
- proste zarządzanie bazą kontaktów – nawet ponad 100 tysięcy odbiorców
- szerokie statystyki – możliwość śledzenia zachowań odbiorców, aby dopasować kampanię reklamową specjalnie do ich ruchów
Tpay – przeniesienie płatności do Internetu
Na decyzje zakupowe klientów w internecie wpływa nie tylko cena produktu czy opinie na temat sklepu, ale również bezpieczeństwo i komfort transakcji. Właśnie dlatego w swoim sklepie internetowym warto wdrożyć system płatności online. Za jego pomocą środki za zakupy są natychmiast przekazywane do odbiorcy – sprzedawcy, który może bezzwłocznie rozpocząć realizację zamówienia.
Jednym z popularnych operatorów płatności online w Polsce jest Tpay. Dla sklepu internetowego wdrożenie systemu płatności jak Tpay niesie ze sobą wiele korzyści bez potrzeby ponoszenia wysokich kosztów.
Razem z Tpay można łatwo przyjmować i realizować płatności online z wykorzystaniem przelewów internetowych z banków, płatności typu BLIK, kart płatniczych i kredytowych, portfeli elektronicznych oraz innych metod płatności – także tych mobilnych. Możliwe jest także korzystanie z płatności offline.
Jak wygląda?
Dla klienta sklepu internetowego system płatności Tpay ma formę czytelnego panelu transakcyjnego wyświetlanego przy finalizacji transakcji. Umożliwia on wybór formy płatności i jej natychmiastową realizację. Od razu po dokonaniu płatności klient otrzymuje jej potwierdzenie.
Cała transakcja odbywa się z odpowiednim szyfrowaniem – sklep internetowy z takim systemem to pewność bezpiecznych zakupów.
Dla właścicieli sklepów internetowych serwis Tpay przygotował różne rozwiązania dedykowane dla małych, średnich oraz dużych firm. W ramach oferty dostępne są różnorodne narzędzia oraz Pakiet Korzyści, które dodatkowo poprawiają komfort i efektywność współpracy z operatorem. Na szczególną uwagę zasługuje także opcja informowania klienta o porzuconym koszyku lub nieudanej transakcji, która zachęca do dokonania zapłaty.
Dlaczego warto?
Wdrożenie systemu płatności internetowych Tpay w sklepie internetowym pozwala na dołączenie do grona sklepów cieszących się większym zainteresowaniem ze strony klientów. Sklep wykorzystujący takie rozwiązania traktowany jest jako bezpieczniejszy, godny zaufania, bardziej profesjonalny.
Wdrożenie płatności online Tpay jest przy tym bardzo proste, dlatego nawet najmniejszy sklep online może korzystać z takiego systemu, by przyciągać klientów i jeszcze łatwiej realizować sprzedaż swoich towarów i usług.
Najważniejsze zalety systemu Tpay:
- różne metody płatności – za pomocą przelewów online, płatności mobilnych, z portfeli elektronicznych, kart płatniczych i kredytowych
- bezpieczne transakcje – potwierdzone odpowiednimi certyfikatami
- łatwa integracja – za pomocą gotowych bibliotek, by zaoszczędzić czas i pieniądze
- wypłacanie środków w dowolnym momencie – pieniądze mogą być przekazywane w formie przelewów cyklicznych albo na żądanie
- dodatkowe opcje wspierające sprzedaż – informowanie o nieudanej transakcji, porzuconym koszyku dla jeszcze większej konwersji
Podsumowanie
Za pomocą dostępnych online narzędzi każdy sklep internetowy może prowadzić swoją działalność jeszcze efektywniej i dotrzeć do wielu nowych klientów, aby dzięki temu zwiększyć sprzedaż nawet o kilkaset procent, a także zwiększyć rozpoznawalność i wypracować profesjonalny wizerunek. Zaprezentowane przez nas metody promocji i narzędzia wspierające prowadzenie handlu online jak reklama na Facebooku, Google Ads, reklama w serwisie Youtube, platforma marketingowa GetResponse oraz system płatności internetowej Tpay to 5 niezawodnych pomocników dla każdej firmy działającej w branży e-commerce!