Profesjonalny profil firmowy na Facebooku

Założenie strony i prowadzenie Facebooka wydaje się łatwe. Trzeba utworzyć profil, wrzucić co jakiś czas jakieś informacje czy reklamę i już – nic prostszego. Wiele firm właśnie w ten sposób podchodzi do zagadnienia – nie doceniając chyba siły oddziaływania marketingu społecznościowego, czy wręcz nie mając świadomości jego potęgi. To wielki błąd! „Jakoś” to za mało! Nie wystarczy istnieć w internecie – trzeba jeszcze umieć mądrze i skutecznie tę obecność wykorzystać. Problem jednak w tym, że nie istnieje jedna prosta recepta czy droga na skróty – by osiągnąć pożądane efekty, trzeba poznać i stosować prawa rządzące przestrzenią Facebooka.

Konsekwencja kluczem do sukcesu

Prowadzenie Facebook pozwoli Twojej firmie wykreować wiarygodny wizerunek marki. Dzięki niemu możesz bowiem na bieżąco informować swoich użytkowników, komunikować się z nimi bezpośrednio, skrócić dystans. Strona internetowa i ściśle z nią powiązany fanpage mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu marki i w skutecznym poszerzaniu grona klientów. Firmowy profil to nieograniczone możliwości marketingowe, darmowa reklama i bezpośredni kanał komunikacji z klientem.

Podbudowę wszystkich działań musi jednak stanowić rzetelny program przedsię wzięcia, strategia określająca cel główny oraz drogi dojścia do niego, czyli cele szczegółowe. Konsekwentne realizowanie długoterminowych założeń to podstawa. Zaplanuj kontekst swoich poczynań, określ główny leitmotiv, powracający dosłownie lub mniej dosłownie, zdefiniuj grupę docelową, do której będziesz kierował swój przekaz i konstruuj wokół niego całość aktywności na profilu. Wystrzegaj się chaosu informacyjnego i semantycznego, testuj przez określony czas odbiór różnych form treści.

Od ogółu do szczegółu

Wiele firm decydując się na prowadzenie Facebooka zapomina o absolutnych podstawach. Wielką wagę ma odpowiednio wybrana nazwa profilu – powinna ułatwiać identyfikację firmy lub branży, zapadać w pamięć i budzić określone skojarzenia. Poświęcenie czasu na wypełnienie danych profilu jest również bardzo ważne. W dalszej kolejności warto zapoznać się z wymaganiami technicznymi. Na nic zda się nasz wysiłek i poświęcony czas, jeśli po umieszczeniu post nie będzie się odpowiednio wyświetlał. Słabej jakości, rozmazane zdjęcie z podpisem, który jest w połowie niewidoczny – to zdecydowanie nie jest przyciągająca treść na Facebooku. Posty, w których mamy 20 zdań wielokrotnie złożonych lub teksty z wieloma błędami ortograficznymi i brakiem podstawowej interpunkcji to również rzecz, której należy się wystrzegać. Zwróć uwagę, że inne wymagania techniczne (np. rozmiarów grafik) dotyczą użytkowników komputerów, a inne urządzeń mobilnych. Pamiętając o absolutnych podstawach, unikniesz dyskwalifikacji już na początku.

Ciekawe i różnorodne treści

Kulinarna prawda mówi, że „Przede wszystkim je się oczami”. Podobnie rzecz ma się z odbiorem reklamy i przekazu wzrokowego. Goście naszego profilu będą go „konsumować”przede wszystkim oczami – jeśli coś nie jest ładne, nie przyciągnie uwagi i nie wywoła reakcji. Na profesjonalnie przygotowanym i sumiennie prowadzonym firmowym profilu powinny być umieszczane wartościowe, intrygujące i atrakcyjne treści. Prowadzenie FB musi się wiązać z wyczuciem stylu i estetyki. I nie chodzi tu o jakiś artyzm czy wyszukane formy. Chodzi o treści intrygujące grafiką, przykuwające wzrok nietuzinkowym doborem słów, wywołujące interakcje i zachęcające do pozostania na profilu. Dla urozmaicenia żongluj formatami (gify, video, linki z innych mediów, grafiki animowane). Zbuduj zaufanie i znajdź wspólny język ze swoimi odbiorcami – wtedy komunikacja między wami będzie żywa i motywująca dla obu stron. Nie spamuj postami co chwilę, ale też nie popadaj w marazm, bo zostaniesz zapomniany! Lepiej publikować rzadziej, ale wyróżniać się dopracowanymi, błyskotliwymi treściami. Z czasem sam wyczujesz, jaka częstotliwość publikacji przekłada się na oczekiwany przez Ciebie odzew.

Prowadzenie profilu na FB – podsumowanie

Stosowanie się do powyższych wskazówek pozwoli Ci szybko i skutecznie zabudować rozpoznawalny fanpage dla Twojej firmy. Stwórz unikalną wizję, która zapadnie odbiorcy w pamięć. Korzystaj w pełni z instrumentów, które oferuje profil na FB, a osiągniesz wymierne rezultaty. Pomyśl o zainwestowaniu w narzędzia do zarządzania mediami społecznościowymi, które ułatwią Ci poruszanie się po tej przestrzeni. Zadbaj w pełni o rozwój swojego biznesu – przy odpowiednim zaangażowaniu i świadomości celu nie będzie to wcale odległa przyszłość.