Skuteczność profilu firmowego na Facebooku

Internet stał się narzędziem codziennie wykorzystywanym przez miliony ludzi. Stanowi medium informacyjne, reklamowe, komunikacyjne, sprzedażowe – jego funkcje można wymieniać jeszcze długo. Także popularne social media przyciągają wielu użytkowników, stanowiąc narzędzia niezwykle praktyczne, funkcjonalne i pomocne zarówno w życiu codziennym, jak i zawodowym. Nowoczesny biznes nie może już ignorować zasięgu i wpływu social mediów na kreowanie marki czy osiągane wyniki sprzedażowe, skoro codziennie korzystają z nich miliony ludzi. Zwłaszcza prowadzenie Facebooka stanowi wieloaspektową przestrzeń do zdobywania i prowadzenia komunikacji z potencjalnym klientem. Aby tak się jednak stało, trzeba trzymać się kilku podstawowych zasad!

Skoncentruj się na celu

Prawidłowo określony główny cel działania pozwoli na dobranie do niego właściwych celów szczegółowych. Chcesz zwiększyć rozpoznawalność marki, zwielokrotnić wolumen sprzedaży, skutecznie dotrzeć do większej ilości odbiorców? To wszystko kroki służące do osiągnięcia podstawowego założenia, czyli do zwiększenia zysków. Musisz jednak znać odpowiedź na pytanie, co jako firma chcesz osiągnąć poprzez prowadzenie profilu na FB? Od odpowiedzi na to pytanie zależy rodzaj podejmowanych działań, które trzeba definiować cały czas na nowo. Obowiązkowe będzie tu sformułowanie szczegółowej strategii działania i ewentualnie jej dalsze korygowanie, jeśli przepływ aktywności nie będzie zadowalający.

Zacznij od uzupełnienia profilu swojej marki

Samo założenie i posiadanie profilu na Facebooku to jeszcze za mało – nie gwarantuje tak naprawdę niczego. Rządzi się on bowiem określonymi prawami i w pewien sposób wymusza określone działania, gdyż algorytmy FB są wielopłaszczyznowe i zwracają uwagę na wiele elementów.

Zacznij więc od skrupulatnego uzupełnienia informacji o swojej firmie. Sprecyzuj swój profil działalności, wskaż ramy czasowe działania firmy i lokalizację jej siedziby, dodaj dane kontaktowe i pokieruj użytkowników do innych miejsc w sieci, związanych z Twoją marką(np. do strony www). Jeśli prowadzisz działalność sprzedażową, skonfiguruj zakładkę“Sklep”. To dzięki niej potencjalni Klienci będą mogli przejrzeć oferowane przez Ciebie produkty, nie wychodząc poza strukturę Facebooka. Bardzo ważny punkt stanowi pole“Nasza historia” – umożliwi Ci prezentację fundamentów stojących za powstaniem Twojego biznesu, jego myśli przewodniej, zespołu pracowników czy oferty. Nie bój się, że wypełnienie danych profilu będzie czasem strwonionym na zbędne, nudne czynności – dzięki temu umożliwisz swojemu odbiorcy zapoznanie się z Twoją historią, poznanie Twojej marki -nawiąże się między Wami interakcja, a to już doby początek!

Zadbaj o spójną identyfikację wizualną

Prowadzenie Fejsbooka nie może zależeć od przypadku i być okazjonalne. Musisz skupić się na jakości prezentowanych treści, nie tylko pod względem semantycznym i informacyjnym, ale i graficznym. Zadbaj o przykuwającą wzrok grafikę w odpowiednim rozmiarze i dzięki temu daj się zapamiętać na długo. Zwróć uwagę także na fakt, że określone formaty inaczej będą prezentowane na stronie www, a inaczej na urządzeniach mobilnych – nie dopuść, by użytkownicy poczuli irytację, bo hasło reklamowe jest obcięte, a logotypu firmy w ogóle nie widać. Poznaj rekomendowane wymiary grafik i zawsze je stosuj.Unikniesz kłopotów technicznych, bo dzięki temu Twoje publikacje każdemu z gości profilu będą wyświetlać się tak, jak powinny. Dbaj o te aspekty – dodasz w ten sposób kolejną wartość do prezentowanych treści, Twoja marka zacznie kojarzyć się z wysokimi standardami i wyjątkowością.

Publikuj regularnie, ale nie nachalnie

Posiłkuj się kalendarzem i zadbaj o systematyczność wprowadzanych treści. Znajdź swój unikalny sposób na zainteresowanie i dotarcie do nowych odbiorców z proponowaną ofertą. Kreuj i kieruj przekaz w taki sposób, aby zaciekawić, zaintrygować, zachęcić do powrotu na profil. Wypracuj harmonogram (np. tygodniowy), w którym określone aktywności będą powtarzalne, ale i urozmaicone. Prowadzenie FB nie może ograniczać się do korzystania z ciągle tych samych narzędzi i chwytów. Stosuj wymienność formatów, przeplatając je, urozmaicaj dzięki temu proponowane treści, korzystaj z różnych form prezentacji. Nie atakuj użytkowników nowym postem co 5 minut – taki zalew informacji może go zniechęcić. Nie zawsze ilość znaczy jakość. Twórz możliwość interakcji, wzywaj do działania – np. poprzez zwroty „sprawdź z nami”, zadawanie pytań motywujące do udzielenia odpowiedzi, tworzenie ankiet i konkursów – możliwości są naprawdę nieograniczone. Takie niewinne zabiegi pomogą zaktywizować publiczność, przykuć uwagę i zachęcić do pozostania na profilu. Ale także Twoją rolą jest wykazywanie inicjatywy – aktywnie korzystaj z komentarzy, buduj i utrzymuj relacje z odbiorcami poprzez zamieszczanie materiałów swoich obserwujących, pozwól im współtworzyć Twój profil – dzięki temu będą identyfikować się z Twoją marką.

Skuteczność profilu firmowego kluczem do sukcesu

Prowadzenie Facebook umożliwia również korzystanie z opcji promowania postów. To płatne narzędzie może pomóc w uzyskaniu większej liczby wiadomości, wyświetleń filmów, kontaktów lub rozmów. W ten sposób możesz dotrzeć do nowych osób skłonnych do zainteresowania się Twoją stroną lub firmą, które aktualnie Cię nie obserwują. Wszystko jednak musi odbywać się w zgodzie z zasadami funkcjonowania Facebooka – musisz poznać listę ograniczeń, które dotyczą tej sfery. Codziennie z mediów społecznościowych w Polsce korzysta co druga osoba, spędzając wich obrębie średnio 2 godziny dziennie – to liczby trudne do zignorowania dla nowoczesnego przedsiębiorcy, myślącego o wielokierunkowym rozwoju swojego biznesu. Wszyscy ci użytkownicy szukają czegoś w sieci – jeśli odpowiednio wykreujesz swój profil firmowy, może znajdą Ciebie!