Posty ofertowe
Pierwsza styczność naszego odbiorcy z naszą firmą już za nami? Świetnie, przyszedł czas na kolejny krok w internetowym lejku sprzedażowym. Przedstawmy teraz naszym facebookowym odbiorcom jakie produkty/usługi zawiera nasza oferta. Ofertę możemy przedstawić na tysiące sposobów. Możemy ukazywać pojedyncze produkty lub przedstawiać całe kategorie produktów. Jeżeli nasza firma świadczy jedną usługę lub sprzedaję jeden produkt, to zyskujemy dodatkowy „czas” naszych odbiorców na zapoznanie się z najważniejszymi zaletami naszego produktu.
No właśnie – „czas” naszych potencjalnych odbiorców to coś, o czym w szczególności powinniśmy pamiętać i w sposób szczególny go szanować. Pamiętajmy, że w XXI wieku nikt nie ma czasu ani chęci na czytanie długich i szczegółowych specyfikacji, obszernych opisów i list produktów zawierających setki pozycji. Jest to powód, dla którego podczas pisania treści na naszego firmowego facebooka, powinniśmy się kierować zasadą „im prościej (krócej) tym lepiej”. Jak to wygląda w praktyce?
Wyobraźmy sobie taką sytuacje. Jesteśmy właścicielami nowego sklepu internetowego. Sprzedaż jest średnia, ale za to możemy być dumni z pokaźnej listy produktów dostępnych w naszej ofercie, liczącej kilkaset pozycji. W jaki sposób stworzyć skuteczne posty ofertowe dla takiej działalności? Zasada pierwsza i najważniejsza – nie starajmy się zawrzeć wszystkiego w jednym poście. Wpisy na facebooku to krótkie, skrótowe formy przekazu, a nie artykuły blogowe. Skupmy się w poście na jednym, dwóch, no może ostatecznie trzech produktach, ale na litość Boską, nie starajmy się w jednym wpisie przedstawiać cały nasz katalog! Jeżeli z jakiś powodów przedstawianie twoich produktów (każdego z osobna) w sposób indywidualny jest nie możliwe, postaraj się pogrupować je w kotegorie i przedstawiać jako grupa produktów na Twojej stronie, np. „W naszym sklepie znajdziesz olbrzymi wybór okularów męskich!”.