Publikowanie postów w mediach społecznościowych ma za zadanie przekazać odbiorcom dany komunikat, nowinkę, treść. Jak jednak tworzyć posty, aby nasz odbiorca chętnie zwracał na nie uwagę? Posty takie tworzone są według sprawdzonych zasad, dzięki którym zdobywają uwagę odbiorcy oraz angażują go do interakcji. Kluczem do sukcesu jest różnorodność przekazywanych treści! Dodatkową zaletą prowadzenia facebooka może być urozmaicenie danego posta o przyciągającą uwagę grafikę – to właśnie grafikę odbiorca zobaczy w pierwszej kolejności.
Dziś postaramy się przedstawić Wam rodzaje postów, ich cechy oraz różnice!
Post wizerunkowy.
Ten rodzaj postów należy do jednego z najważniejszych. Mają one za zadanie zbudować dobry wizerunek firmy w social mediach, opisywać jej działania, możliwości, czy też zakres pracy. W tych postach musimy pokazać charakter naszej firmy, to że znamy się na wykonywanej przez nas pracy oraz potrafimy odpowiadać na potrzeby klientów. Przy postach wizerunkowych możesz tworzyć grafiki pokazujące sprzęt, na którym działasz, eventy, firmę jako budynek oraz społeczność, pracowników, zarząd… jednak wszystko trzeba połączyć ze sobą tak, aby tworzyło jedność – jak? Dzięki zachowaniu tzw. jednolitości stylistycznej marki.
Grafiki, które będzie łączył podobny styl – będą kojarzone przez odbiorców. Zastanów się, czy kiedyś podczas przewijania Facebooka pojawiła Ci się reklama, którą wydawało Ci się, że już kojarzysz? Zapewne jest to zasługa jednolitości stylistycznej, dzięki której marka wkrada się w podświadomość odbiorców!
Jakie są cechy postów wizerunkowych?
- dbałość o kontakt z klientem,
- budowanie pozytywnego wizerunku marki,
- wykształcenie rozpoznawalności marki,
- budowanie zaufania z odbiorcą,
- zachęcanie do interakcji.
Post produktowy.
Ten rodzaj postów przeznaczony jest dla osób, które chcą skupić się na przedstawieniu swojej oferty – konkretnych produktów. Posty produktowe skupiają się na dokładnym opisie, w którym będą zawarte wszystkie szczegóły dotyczące opisywanego artykułu.
Aby przyciągnąć uwagę odbiorcy, koniecznie musisz zadbać o grafikę, która będzie przedstawiała wspomniany w opisie towar! Zadasz sobie teraz pytanie: dlaczego jest to takie ważne? Dlatego, że odbiorcę musi coś do siebie przyciągnąć – grafika z chwytliwym hasłem typu: “Zapomnij o smugach na szybkie” zwróci uwagę, a zaciekawiony odbiorca przejdzie do czytania treści.
Jakie są cechy postów produktowych?
- przekazanie informacji na temat produktu,
- wskazanie zalet produktu,
- wspomnienie, dlaczego warto posiadać taki produkt,
- wytłumaczenie działania produktu.
Post sprzedażowy.
Ten typ postów ma określony cel, którego osiągnięcie wiąże się ze spełnieniem konkretnych wymagań! Warto skupić się tutaj na jasnym komunikacie do odbiorcy – określ kim jesteś, co oferujesz oraz jak można dokonać zakupu. Tutaj nie możemy być rozwięźli, ponieważ odbiorca wymaga konkretnych treści – krótkich i na temat. Już na początku przedstaw to, co masz do zaoferowania – tym sposobem odbiorca będzie wiedział, czego może od Ciebie oczekiwać.
Ważnym aspektem podczas tworzenia postów sprzedażowych na social media jest tzw. “call to action”, które umożliwia odbiorcom dokonania szybkiej konwersji. Na Facebooku rolę CTA odgrywają zwykle przyciski typu „kup teraz”, „dowiedz się więcej” itp.
Jakie są cechy postów sprzedażowych?
- skrócenie dystansu pomiędzy twórcą, a odbiorcą,
- pokazanie co masz do zaoferowania,
- pokazanie dlaczego Twój produkt jest warty uwagi,
- omówienie korzyści jakie da odbiorcy dany produkt.
Post społecznościowy.
Prowadzenie social mediów to w dzisiejszych czasach nieodłączny element każdej firmy! Warto prowadzić fanpage tak, aby odbiorcy czekali na kolejne publikacje – by nie były monotonne, bez wyrazu. Budowanie swojego wizerunku może być swoistego rodzaju zabawą – tworzone treści muszą trafiać do innych, wzbudzać w nich emocje, chęć interakcji. W postach społecznościowych warto być swobodnym, otwartym na innych – w taki sposób stworzymy więź z odbiorcami, którzy nam zaufają.
Jakie są cechy postów społecznościowych?
- kontakt z klientem,
- nawiązanie luźnej relacji z odbiorcą,
- wzbudzenie zaufania,
- poruszenie interesujących dla odbiorcy kwestii,
- chwytliwe teksty, gra słów, żarty.
Podsumowanie
Jak zapewne udało się Wam zauważyć – każda forma postów charakteryzuje się indywidualnymi cechami, które mimo, że mogą do siebie nawiązywać – zupełnie się różnią! Prowadzenie social mediów wymaga odpowiedniej wiedzy i zaangażowania. Aby uzyskiwać założone cele – trzeba działać.